“Hamlet”. Shakespeare al Temporada alta 2022. Girona

Font: Temporada Alta 2022.

Lloc: Sala La Planeta
Quan: 11 d’octubre, 20 h
Durada: 2 hores


Direcció: Sergi Belbel
Intèrpret: Enric Cambray

Producció: Roser Soler

Presentació de l’obra a Temporada Alta 2022

El primer acte de Hamlet convertit en una divertida sessió de stand-up comedy amb Enric Cambray interpretant tots els personatges d’una auca shakespeariana

És possible entretenir i fer riure el públic amb el Hamlet de Shakespeare? I tant! Aquesta és la fita de Sergi Belbel, que ha reconvertit el primer acte de la tragèdia en una veritable standup comedy. O caldria dir stand-up tragedy? El monologuista que narra de cara al públic tots els successos és Enric Cambray. Però no penseu que només us explicaran com comença Hamlet. Aquest Hamlet.01 també és un divertit joc on l’actor fa tots els personatges de l’auca shakespeariana; surt de la ficció per comentar i disseccionar el text amb humor, però també amb ganes d’arribar fins al fons de la qüestió. Així mateix, convida els espectadors a acompanyar-lo entre les bambolines de l’ofici de l’actor.


“Otelas (Otel·lo)”. Shakespeare al Temporada alta 2022. Girona

Font: Temporada Alta 2022.

Lloc: Teatre Municipal de Girona
Quan: 25 novembre, 20 h
Durada: 3h i 15m


Direcció: Oskaras Korsunovas
Intèrprets: Oneida KunsungaVildžiūnieneDigna KulionytėSaulius AmbrozaitisSofija Gedgaudaitė, Karolis NorvilasMiglė NavasaitytėGerda ČiuraitėDžiugas GvozdzinskasAurelijus PociusDžiugas Grinys Domantas Starkauskas

Música: Antanas Jasenka

Coreografia: Vesta Rasa Grabstaite

Producció: OKT/Vilnius City Theatre

Espectacle en lituà, amb sobretítols en català

Presentació de l’obra a Temporada Alta 2022

Una coreografia sensual sobre la traïció, el desig, el destí, la por, l’exclusió i la xenofòbia. Una mirada contemporània sobre el clàssic de Shakespeare.

Oskaras Koršunovas mira la tragèdia d’Otel·lo a través del prisma de la nostra societat devorada per la por i la gelosia. Una obra carnal sobre el desig, la bellesa i el destí. També, una obra eminentment política, que desafia la nostra relació amb els estrangers, el gènere i l’altre. En submergir les narracions postcolonials en el món de Shakespeare, el prestigiós director lituà crea distància i perspectiva. Otelas és passió, traïció i venjança units en una coreografia sensual i de vegades violenta, i també ens mostra l’abast de la manipulació política dins de la nostra societat moderna en què l’exclusió, l’explotació i la xenofòbia encara són tan presents com sempre.


Curs: 3000 anys de poesia. Associació Shakespeare de Catalunya i Llibreria Laie

Lloc: Laie Pau Claris Carrer de Pau Claris, 85, 08010 Barcelona

Quan: Del 16/10/2022 al 21/06/2023, un dimecres al mes

Horari: de 18-30 a 20.00h

Tipus: Presencial i en línia

Preu: Curs sencer: 145 € | Sessió individual: 20 €

Inscripcions: A través daquest formulari

Curs organitzat per: Associació Shakespeare de Catalunya i Llibreria Laie

 


Programa

2022

– 26 OCTUBRE – Homer per Jaume Pòrtulas 

– 23 NOVEMBRE  – Friedrich Hölderlin per Antoni  Clapés   

– 21 DESEMBRE – Ausiàs March per Anton Maria Espadaler 


2023

– 25 GENER – Safo per Eloi Creus Sabaté

– 22 FEBRER – William Shakespeare per  Josep M. Oroval 

– 22 MARÇ – Charles Baudelaire per Pere Rovira 

– 19 ABRIL – Emily Dickinson per  Sam Abrams 

– 24 MAIG – Konstandinos Kavafis per Sebastià Portell  

– 21 JUNY – T.S.Eliot per Josep M. Jaumà

 

Shakespeare’s Matters. edX (Universitat d’Adelaida)

Font: edX.org

 

Plataforma: edX

Modalitat: online

Calendari: Ad hoc

Cost: Gratuït o de pagament, en funció de la modalitat. Consulteu l’apartat “Ways to enroll“, per a més informació. 

Institució: Universitat d’Adelaida – AdelaideX

Instructors: Lucy Potter. Professora del Departament d’Anglès i Escriptura Creativa de la Universitat d’Adelaida; Joy McEntee, Lectora del Departament d’Anglès i Escriptura Creativa de la Universitat d’Adelaida; Galen Cuthbertson, MPhil Candidat en Literatura Anglesa, a la Universitat d’Adelaida; Edward Palmer, Lector Senior a l’Escola d’Educació de la Universitat d’Adelaida; Dr. Aidan Coleman, Tutor del Departament d’Anglès i Escriptura Creativa de la Universitat d’Adelaida; Mahendra Chitrarasu, Estudiant del Grau en Arts, Universitat d’Adelaida; Prasanna Nidumolu, Estudiant del Grau en Arts, de la Universitat d’Adelaida.

 

D’acord amb la presentació que publiquen al web del curs, els objectius d’aprenentatge del mateix són:

  • El perquè de la importància de Shakespeare, a través d’un enfocament basat en les emocions.
  • Idees i tècniques que t’ajudaran a entendre i gaudir de les obres de Shakespeare
  • Com entendre i apreciar el llenguatge de Shakespeare i el seu poder.

Per assolir-los, es treballaran les obres Somni d’una nit d’estiuOtel·loConte d’HivernEnric V.

 

Shakespeare al Poliorama amb “Romeu i Julieta”. Un espectacle de La Brutal.

Font: Teatre Poliorama.

Lloc: Teatre Poliorama
Quan: de juliol a novembre 2022. Vegeu calendari de funcions i disponibilitat
Durada: 1 hora i 40 minuts
Dramatúrgia: Joan Yago
Direcció: David Selvas
Traducció: Yannick Garcia Porres

Amb: Emma Arquillué, Nil Cardoner, Guillem Balart, Anna Barrachina, Albert Baró, Pau Escobar, Adrian Grösser, Xavi Ricart i Andrew Tarbet.

Font: Teatre Poliorama.

Presentació

Segons la seva pròpia descripció, La Brutal presenta una actualització de l’obra d’amor més famosa de William Shakespeare, “Romeu i Julieta”, a través d’una adaptació contemporània que vol fugir d’allò de més anecdòtic que té l’amor i presentar els seus protagonistes, i el seu desesperat dilema, a través d’un nou paradigma.


Torna Parking Shakespere amb “Nit de Reis, King’s Night o el que vulgueu”. Juliol 2022

Lloc: Parc de l’Estació del Nord de Barcelona (a l’aire lliure)

Data: 11/07/2022 – 31/07/2022 (excepte els dimecres)

Hora: 19h
Autoria: William Shakespeare

Traducció de: Joan Sellent
Versió i Direcció: Marta Aran

Entrada gratuïta

Amb les interpretacions de: Mateu Bauçà, Mireia Cirera, Marta Codina, Adrià Díaz, José Pedro García Balada, Pep Garcia-Pascual, Ariadna Matas, Santi Monreal, Freyja Palau, Joana Sureda.

Els Parking Shakespeare tornen amb Nit de Reis

“La companyia Parking Shakespeare porta una nova versió de Nit de Reis, adaptada per l’actriu, dramaturga i directora Marta Aran, la qual ha fet una revisió actualitzada dels nostres dies del clàssic de William Shakespeare. Nit de reis, és una comèdia d’embolics amorosos, on es plantegen diferents formes d’estimar i diferents maneres d’entendre la identitat i els rols de gènere. Marta Aran, ha volgut aproximar aquest clàssic a la filosofia Queer i inspirar-se en l’estètica del món Drag, especialment, en els Drags Kings, un col·lectiu minoritari dins d’aquest món.”

Font: Parking Shakespeare


“Folio & co : le théâtre du livre”. 2023, Congrès annuel de la Société Française Shakespeare (SFS), París.

 

Lloc: Fondation Deutsch de la Meurthe, Cité International, Paris (FR)

Dates: 23 al 25 de Març 2023

Comité científic: Gilles Bertheau (Tours), Claire M. L. Bourne (Penn State), Jean-Jacques Chardin (Strasbourg), Louise Fang (Sorbonne Paris Nord), Claire Guéron (Dijon), François Laroque (Sorbonne Nouvelle), Sophie Lemercier-Goddard (ENS Lyon), Jean-Christophe Mayer (Montpellier 3), Anne-Marie Miller-Blaise (Sorbonne Nouvelle), Eric Rasmussen (Nevada), Cathy Shrank (Sheffield), Christine Sukic (Reims)

 

D’acord amb els organitzadors del congrés:  

Amb motiu del quart centenari de la publicació del First Folio de William Shakespeare, la Société Française Shakespeare proposa per al congrés del 2023 estudiar no només un dels llibres més famosos (i més cars) del món, sinó també integrar-lo en una reflexió més àmplia sobre qüestions relacionades amb el format foli en la història del llibre, la literatura i les idees.

Les comunicacions, la presentació de les quals es troba oberta fins l’1 d’octure de 2022, hauran d’anar sobre les següent línies temàtiques:

  • La història del foli
  • El foli i l’evolució i el significat del paratext
  • El foli i el mercat del llibre
  • El foli i la qüestió de l’autoria
  • Sociologia del foli
  • El foli a les biblioteques dels segles XVI i XVII
  • El foli i la cultura material (tinta, paper, tècniques d’impressió, etc.)
  • El “foli” com a objecte teatral

 

51st Annual Meeting. 2023 Shakespeare Association of America (SAA). Minneapolis.

 

Lloc: Minneapolis, Minnesota (US)

Dates: 29 Març 2023 – 1 Abril 2023

Registre:  A partir del 2 de gener 2023

Preus: Consultar les diferents modalitats, seguint aquest enllaç

 

Programa. Intervencions destacades:

  • Debat plenari:Constructing the First Folio“. Organitzadors: Emma Smith (Oxford University), amb Amy Lidster (Jesus College Oxford), Jitka Štollová (Universitat de Cambridge) i Gary Taylor (Universitat Estatal de Florida)
  • Taula rodona:Anne’s World, 1623/2023: Shakespeare’s Wife and Her Warwickshire Legacy“.  Organizadors: Paul Edmondson (Shakespeare Birthplace Trust), Chris Laoutaris (Shakespeare Institute, University of Birmingham), and Katherine Scheil (University of Minnesota), with Ailsa Grant Ferguson (University of Brighton), Chris Laoutaris (Shakespeare Institute, University of Birmingham), Laurie Maguire (University of Oxford), and Lena Cowen Orlin (Georgetown University).

Consulteu el programa complert clicant el següent enllaç:

” ‘Then fate o’erruled’: Change in Shakespeare” 2023 EUROPEAN SHAKESPEARE RESEARCH ASSOCIATION (ESRA) BIENNIAL CONFERENCE. BUDAPEST

 

Lloc: Pázmány Péter Catholic University. Budapest (Hongria)

Dates: Del 6 al 9 de Juliol 2023

Comité Assessor:  Prof. Nathalie Vienne-Guerrin (Université de Montpellier III Paul Valéry), i Prof. Efterpi Mitsi (National and Kapodistrian University of Athens). 

 

Presentació de la ESRA

El tema principal de la conferència serà el “canvi”. El nostre present i passat recent s’han caracteritzat per tot tipus de canvis inesperats: des del Brexit fins a la pandèmia global que va obligar a tancar teatres i cinemes, fins i tot institucions de recerca, i l’educació a moure’s en línia. En aquest món sorprenentment virtual, les desigualtats globals van sortir a la superfície, i les vides dels investigadors, educadors i estudiosos de Shakespeare s’han vist afectades de maneres diverses i significatives. Al mateix temps, la nostra immobilitat forçada ens va permetre també reflexionar sobre què significa el canvi per a nosaltres, i com podem donar-li sentit amb l’ajuda de Shakespeare.

Els temes potencials dels seminaris inclouen, però no es limiten a:

  • El canvi com a tema recurrent en l’obra de Shakespeare.
  • Canvis de gènere i de temes dins dels gèneres dramàtics, i modes de teatralitat isabelins i jacobins. 
  • El canvi com a transformació política, social i mental.
  • Canvis en els mitjans de recepció i de presentació de l’obra shakespeariana.
  • Canvi en els conceptes de nacionalitat i internacionalitat, solidaritat, etc., en l’obra shakespeariana.
  • Canvi en les tendències de rendiment, abans i ara.
  • Canvi en la recerca: què ha passat, què ve en termes de preguntes de recerca, direccions o metodologia.
  • Canvi en la nostra comprensió sobre on es troba la investigació europea de Shakespeare, i cap a on va.

 

“Re-locating Shakespeare”. 2023 British Shakespeare Association Conference (BSA). University of Liverpool

 

Lloc: University of Liverpool

Dates: Del 25 al 28 de Juliol 2023

Organitzadors:  Dr. Esme Miskimmin (University of Liverpool) i Professor Elspeth Graham (Liverpool John Moores University)

 

Presentació de la BSA: 

En els temps de la vida de Shakespeare, i en els quatre-cents anys que han passat des que es van transcriure les seves obres teatrals a les pàgines del First Folio, la seva obra ha tingut una sostinguda i variada existència en múltiples ubicacions, tant geogràfiques com de marcs teòrics, a través de la impressió, la interpretació, la investigació i l’educació.

I encara potser més important, durant aquests temps ha concorregut una narració de “desplaçament” o “reubicació” associada a l’obra de Shakespeare. Els viatges de les seves obres i dels seus intèrprets, incloses les estades de la Lord Strange’s Men al nord-oest a finals del segle XVI, els actors que van utilitzar les obres amb finalitats colonialistes i imperialistes a l’estranger, o l’arribada d’Ira Aldridge, el “Black Roscius”, als molls de Liverpool l’any 1824, testimonien un constant desplaçament geogràfic de Shakespeare i dels seus intèrprets. I també les reubicacions des d’una perspectiva teòrica de les obres de Shakespeare, a partir dels contextos canviants i de les perspectives crítiques, sociohistòriques i teatrals predominants de cada època. 

Aquest Congrés tractarà d’explorar les “reubicacions” geogràfiques, temporals i semàntiques de Shakespeare, observant amb una nova mirada el lloc o els llocs de les seves obres, i reavaluant-les a través de perspectives més àmplies basades en les representacions teatrals, i en la impressió, traducció, ensenyament i investigació de les seves obres.